Aartsbisdom > Nieuws > Zwaar busongeluk parochiekoor uit Maurik

Zwaar busongeluk parochiekoor uit Maurik

Zaterdagochtend vroeg is op de Duitse snelweg een bus met leden van het parochiekoor uit het Betuwse Maurik verongelukt. Alle 28 inzittenden zijn daarbij gewond geraakt, 9 van hen moesten voor behandeling naar het ziekenhuis. Inmiddels zijn de meeste passagiers weer terug in Maurik, waar ze werden opgevangen in de kerk. Vier gewonde passagiers zijn in het ziekenhuis achtergebleven met onder meer botbreuken, hoofd- en rugletsel. Geen van hen verkeert in levensgevaar, aldus de Duitse politie.

Aartsbisschop Eijk van Utrecht is geschrokken van het nieuws, maar is ook dankbaar dat er geen doden te betreuren zijn. Hij laat weten in gebed verbonden te zijn met de gewonde koorleden en hun families. Ook vraagt mgr. Eijk de parochies in het aartsbisdom om dit weekend in de liturgie te bidden voor een voorspoedig herstel van de gewonde koorleden.

Het ongeval gebeurde rond 3.40 uur, toen de bus door nog onbekende oorzaak van de weg raakte en kantelde. De bus was op weg naar het vliegveld in Keulen, vanwaar de groep naar Rijeka in Kroatië zou vliegen voor een optreden.