Aartsbisdom > Nieuws > Zomerkampen 2015: kinderkamp, tienerkampen en reis naar Israël

Zomerkampen 2015: kinderkamp, tienerkampen en reis naar Israël

Evenals in andere jaren organiseert het Aartsbisdom Utrecht ook in 2015 een aantal zomerkampen. Voor meisjes en jongens van 8 t/m 12 jaar is van er 9 t/m 14 augustus een kinderkamp met als thema ‘Beloofd is beloofd’. Tieners van 12 t/m 16 jaar kunnen naar één van de tienerkampen getiteld ‘KEEPING UP!’ (9-15 en 16-22 augustus). Voor jongeren van 16 tot 30 jaar wordt er van 20 t/m 28 juli een reis naar Israël georganiseerd.

‘Beloofd is beloofd’
2015 is een bijzonder jaar, want dan organiseert het Aartsbisdom Utrecht voor de tiende keer een kinderkamp. Tijdens deze editie is er aandacht voor de verschillende beloften van God in de Bijbel. Vanuit het thema ‘beloofd is beloofd’ ontdekken de deelnemers onder andere wat de roeping was van Abraham en hoe dit verder ging. Zo zijn er verhalen over beloften van bescherming bij gevaar, gezondheid in tijden van ziekte en Gods zorg in tijden van tekort. Ook gaan we kijken naar wat we elkaar beloven en hoe Gods beloften ons kunnen helpen bij ons leven. Daarnaast organiseren we allerlei andere leuke activiteiten. We gaan veel spelletjes spelen, knutselen, zwemmen, slapen (en een beetje keten), lekker eten en nog veel meer. Wil jij ook in zes dagen iets moois (mee)maken? Ga dan mee op kinderkamp! Tot ziens in Ermelo!

Het kinderkamp kost € 115 (als er meerdere kinderen uit één gezin meegaan, is er een speciaal tarief van € 60 per extra kind. Voorbeeld: twee kinderen = € 175 i.p.v. € 230).

‘KEEPING UP!’
Het aartsbisdom organiseert ook twee tienerkampen. Omdat het daar vorig jaar super gezellig was, gaan we opnieuw naar Wiltz (in het noorden van Luxemburg). We reizen met eigen vervoer en kamperen in Wiltz aan de oever van het gelijknamige riviertje. Op het programma staan veel sport en spel en zelf koken. Ook maken we een tweedaagse trektocht door het prachtige, bergachtige land, inclusief overnachting in het bos. Je neemt je bagage voor één nacht in je rugzak mee, dus dat is pittig! Maar… keep up! We gaan rotsklimmen, abseilen en kanoën op de rivier de Sure. En gedurende het kamp horen we de verhalen van God over volhouden en moed hebben. Je hoeft echt niet de sportman of -vrouw van het jaar te zijn: als je maar een beetje lef hebt en sportief bent, is dit een grandioos kamp.

Het tienerkamp kost € 200.

Reis naar Israël voor jongeren
Het Aartsbisdom Utrecht organiseert in 2015 voor jongeren een reis naar Israël. We bezoeken alle hoogtepunten die bij zo’n reis horen: Nazareth, Bethlehem, Kafarnaüm, varen over het Meer van Galilea, drijven in de Dode Zee, slenteren door de oude stad Jeruzalem naar de Olijfberg, de Klaagmuur, het tempelplein en de Heilig Grafkerk. Tijdens de reis zullen we op verschillende plaatsen de Eucharistie vieren of luisteren naar een Bijbelverhaal, zodat de verhalen echt gaan leven. Het is bovendien heel indrukwekkend om zelf de weg te lopen die Jezus liep met het kruis. We overnachten in hotels of jeugdherbergen. Het eerste deel van de reis hebben we een bus tot onze beschikking. De reis is op basis van volpension.

De reis naar Israël voor jongeren kost € 999.

Download hier de flyer van de zomerkampen

Tags: