Aartsbisdom > Nieuws > Veel WJD in ‘Op Tocht’ nr. 7

Veel WJD in ‘Op Tocht’ nr. 7

Half september is ‘Op Tocht’ nr. 7 van 2016 verschenen. Deze editie besteedt ruimschoots aandacht aan de Wereldjongerendagen in Krakau. In woord en beeld wordt teruggekeken op dit geloofsfeest; ook vertellen drie jongeren uit het aartsbisdom hoe zij de WJD in het Poolse Krakau hebben ervaren.

Verder wordt in ‘Op Tocht’ nr. 7 teruggeblikt op de zomerperiode: bijzondere activiteiten in parochies, de diakenwijding van Johan Rutgers, een lezing van kardinaal Eijk over ‘martelaarschap door de eeuwen heen’, de opening van de kledingbank in Apeldoorn, de kinder- en jongerenkampen van het bisdom: het heeft allemaal een plek gekregen in dit nummer van ‘Op Tocht’.
In zijn column roept kardinaal Eijk op je niet te laten ontmoedigen door barrières: “Ook in onze tijd bestaat er zo’n barrière tussen de Kerk en de overgrote meerderheid: dat is de extreme individualisering als gevolg van de grote welvaart, die mensen op zichzelf terugwerpt en een barrière is tussen henzelf, de maatschappij, de Kerk en ook God. We moeten ons hierdoor echter niet uit het veld laten slaan. Ook deze barrière zal eens blijken niet definitief te zijn. Voor ons zijn twee dingen van belang. Op de eerste plaats dat we ons laten inspireren door de Apostelen en ook onze eigen apostelen Willibrord en Bonifatius. … En op de tweede plaats dat wij ons laten inspireren door hun grote geloof,” schrijft kardinaal Eijk in het vervolg van zijn column.

– Klik hier voor de column van kardinaal Eijk
– Klik hier voor een abonnement op ‘Op Tocht’