Aartsbisdom > Nieuws > WJD-kruis terug in Aartsbisdom Utrecht

WJD-kruis terug in Aartsbisdom Utrecht

Na een tour door de Nederlandse bisdommen is het Wereldjongerendagenkruis terug in het Aartsbisdom Utrecht. Daar begon de tour op 14 oktober met een openingsviering in de St. Catharinakathedraal, waarbij kardinaal Eijk het kruis zegende. In diezelfde kerk was het WJD-kruis op 3 november aanwezig tijdens de Bisdomdag. De komende dagen reist het WJD-kruis door het aartsbisdom om op zondag 6 november terug te keren naar de stad Utrecht voor de landelijke afsluiting van de tour.

Het WJD-kruis reisde de afgelopen weken achtereenvolgens naar het bisdom Groningen-Leeuwarden, bisdom Haarlem-Amsterdam, de bisdommen Rotterdam en Breda, bisdom ’s-Hertogenbosch en tot slot bisdom Roermond. Na de Bisdomdag in Utrecht op 3 november gaat het kruis nog naar Wageningen, Doetinchem, Enschede, Almelo, Hengelo en Baarn. Zondagmiddag 6 november is er vanaf 15.00 uur een feestelijke, landelijke slotviering in de St. Rafaëlkerk in Utrecht (Lichtenberchdreef 4) met gebed, muziek, getuigenissen, een terugblik op de tour, een presentatie van de WJD 2023 in Lissabon, een gezamenlijke maaltijd (aanmelden: klik hier) en tot slot een Eucharistieviering.

Lees hier meer over het WJD-kruis tourprogramma in het Aartsbisdom Utrecht

Foto: processie na afloop van de openingsviering op 14 oktober (foto: Ramon Mangold)

Tags: ,