Aartsbisdom > Nieuws > Wereldjongerendag Passion op weg naar Madrid

Wereldjongerendag Passion op weg naar Madrid

De R.-K. Kerk viert op zondag 17 april wereldwijd voor de 26ste keer de jaarlijkse Wereldjongerendag op Palmzondag. Ook het Aartsbisdom Utrecht viert deze dag, dit jaar met een speciaal programma in de Emmanuelkerk te Zutphen. De dag staat geheel in het teken van de komende Wereldjongerendagen in Madrid. Een gezellige en zinvolle dag voor jongeren van 16 tot 30 jaar uit alle vicariaten.

De dag begint om 11.00 uur met een jongerenviering waarin de Utrechtse bisschoppen voorgaan en het jongerenkoor uit Hengelo zal zingen. Het thema van de dag is ‘Planted, Built up, Firm!’ Dit is een verwijzing naar het thema dat paus Benedictus XVI voor de Wereldjongerendagen in Madrid heeft gekozen: een bijbeltekst uit Kolossenzen 2, “Geworteld en opgebouwd in Jezus Christus, standvastig in het geloof.”
Tijdens een lezing gaan de deelnemers daar dieper op in. Daarna kan gekozen worden uit verschillende workshops, zoals flamenco dansen, Spaans leren, in gesprek met een bisschop of meer ontdekken over de Spaanse spiritualiteit.
Ook voor jongeren die niet naar Madrid gaan of nog twijfelen over hun deelname is deze dag zeer de moeite waard: ze kunnen leeftijdsgenoten uit de regio ontmoeten en zich samen met anderen verdiepen in het geloof.

De kosten zijn 5 euro inclusief het avondeten (tapas!), lunch zelf meenemen. Opgeven bij jongerenwerker Hao Tran via tran@aartsbisdom.nl of tel.: 06 16842077.

passion-2011

Tags: , ,