Aartsbisdom > Nieuws > Website uitgebreid met ‘vraag en aanbod’ kunstrubriek

Website uitgebreid met ‘vraag en aanbod’ kunstrubriek

Parochies benaderen het Aartsbisdom Utrecht regelmatig met de vraag of het hen kan helpen aan bepaalde ‘kerkelijke voorwerpen’: liturgisch vaatwerk, kerkbanken, heiligenbeelden, liturgische kleding enzovoorts. Er zijn echter ook parochies die dergelijke objecten willen verkopen, ter ruiling aanbieden of zelfs weggeven, bijvoorbeeld vanwege kerksluiting. Om vraag en aanbod op elkaar af te stemmen, is het Aartsbisdom Utrecht gestart met een ‘kunsthoekje’ op de website.

De leden van de pastorale teams en de bestuursleden van de parochies hebben hierover onlangs een brief ontvangen. Middels het ‘kunsthoekje’ faciliteert het aartsbisdom het contact tussen de parochies. Het bisdom speelt zelf dus geen rol in het aangaan, onderhouden of afsluiten van contacten. Op de pagina staat welke parochie kerkelijke kunst of andere voorwerpen aanbiedt. Eventueel wordt de bezoeker via een hyperlink doorverwezen naar de website van die parochie, waarop de volledige informatie wordt vermeld (waaronder contactgegevens en eventueel foto’s van het gebodene; dit kan de parochie uiteraard zelf bepalen). Op deze manier kunnen parochies er steeds zelf voor zorgen dat de informatie actueel is. Parochies die op zoek zijn naar kerkelijke kunst en/of kerkelijke voorwerpen kunnen op dezelfde manier een oproep doen op het ‘kunsthoekje’. Parochies die kerkelijke kunst en/of kerkelijke voorwerpen aanbieden dan wel zoeken, kunnen dit mailen naar redactie@aartsbisdom.nl, s.v.p. inclusief de URL waarheen gelinkt kan worden vanuit het ‘kunsthoekje’.