Aartsbisdom > Nieuws > Voortzetting Shalom in Aartsbisdom Utrecht niet mogelijk

Voortzetting Shalom in Aartsbisdom Utrecht niet mogelijk

Ook pater Aristoteles keert terug naar Brazilië

De afgelopen tijd heeft het Aartsbisdom Utrecht met de hulp van deskundigen alle juridische mogelijkheden onderzocht om een verblijfs- en werkvergunning te krijgen voor de leden van Shalom in de parochie Zalige Titus Brandsma. Vanwege de huidige regelgeving en omstandigheden is voortzetting van de missie van Shalom, een religieuze gemeenschap uit Brazilië, helaas niet mogelijk gebleken.

Dat betekent dat nu ook pater Aristoteles terugkeert naar Brazilië. Hij was het enige lid van Shalom dat nog in Renkum verbleef. De gemeenschap Shalom, het Aartsbisdom Utrecht en de parochie Zalige Titus Brandsma betreuren deze uitkomst ten zeerste.

“Wij zijn pater Aristoteles en de andere leden van Shalom zeer dankbaar voor hun inzet, en voor het geloof en de vreugde die zij gebracht hebben. Nu de andere leden van Shalom, zoals eerder aangekondigd, al vertrokken zijn, rest ons nog afscheid te nemen van pater Aristoteles, die eind deze maand zal vertrekken,” aldus het parochiebestuur in een mededeling die afgelopen weekend binnen de parochie is voorgelezen tijdens de vieringen.

Ook het Aartsbisdom Utrecht is de leden van Shalom zeer dankbaar voor hun inzet in de parochie Zalige Titus Brandsma en binnen ten behoeve van het jongerenwerk van het bisdom.

Pater Aristoteles zal afscheid nemen van de parochianen tijdens de Eucharistieviering op de vooravond van het hoogfeest van Maria Boodschap, op vrijdagavond 24 maart om 19.00 uur te Renkum (kerk Onze Lieve Vrouw Ten Hemelopneming, Dorpsstraat 1).