Aartsbisdom > Nieuws > Voormalig pastoraal werkster M.J.H. Janssen-Zuidberg overleden

Voormalig pastoraal werkster M.J.H. Janssen-Zuidberg overleden

Het Aartsbisdom Utrecht ontving het bericht dat Maria Josephina Hildegard (Marie-José) Janssen-Zuidberg op 25 mei 2019 te Utrecht is overleden. Zij werd geboren te Geldrop op 31 oktober 1940.

Met ingang van 1 september 1974 werd zij aangesteld als pastoraal werkster met de opdracht om als lid van het pastoraal team van Utrecht-Noord (Jacobus-Ludgerus-Salvator) te werken in het basispastoraat. Vanaf 15 januari 1982 ontving zij tevens de opdracht om als pastoraal werkster werkzaam te zijn in het Selectie-Instituut te Utrecht. Met ingang van 1 augustus 1982 ontving zij de opdracht om als pastoraal werkster werkzaam te zijn in het Academisch Ziekenhuis Utrecht.
Per 1 maart 1985 ontving zij de kerkelijke zending om als justitieaalmoezenier werkzaam te zijn in ‘Veldzicht’ te Balkbrug. Ze bleef daarnaast werkzaam in het Selectie-Instituut (de latere Dr. F.S. Meijerskliniek). In 1992 eindigde haar kerkelijke zending.

De viering ten afscheid vindt plaats op vrijdag 31 mei om 11.00 uur in de kerk van Sint Maarten, Nachtegaalstraat 40 te Maartensdijk. Aansluitend vindt de begrafenis plaats. Nadien is er gelegenheid tot condoleren en samenzijn in het kerkcentrum.

Correspondentieadres:
Leidseweg 65-B, 3531 BD Utrecht

Klik hier voor de rouwkaart