Aartsbisdom > Nieuws > Voormalig pastoraal werker Chris van Deventer overleden

Voormalig pastoraal werker Chris van Deventer overleden

Heden ontving het Aartsbisdom Utrecht het bericht dat op 5 augustus is overleden de heer Christiaan Andries van Deventer, voormalig pastoraal werker van het Aartsbisdom Utrecht. Van 1977 tot 1982 was hij werkzaam in het studentenpastoraat te Utrecht. Van 1982 tot 1995 werkte hij als dekenaal functionaris Kerk en Samenleving in het Dekenaat Utrecht.

Vanaf 1995 was Chris van Deventer in het Dekenaat Utrecht-Oudenrijn functionaris Kerk en Samenleving, in het bijzonder was hij daarbij actief op het terrein van de diaconie in de Stad Utrecht. In 2003 ging hij met pensioen.
In juni ontving de heer Van Deventer de Sint Maartenspenning van de stad Utrecht voor zijn inzet als vrijwilliger op diverse terreinen. Zo heeft Van Deventer zich onder andere zeer ingespannen om Sint Maarten, de patroon van de stad Utrecht, meer bekendheid te geven. Moge de Heer hem opnemen in zijn hemelse vrede.

Klik hier voor het volledige overlijdensbericht.