Aartsbisdom > Nieuws > Vooraankondiging versoepeling coronamaatregelen

Vooraankondiging versoepeling coronamaatregelen

Kardinaal Eijk heeft op 8 mei een brief gestuurd aan de leden van de parochiebesturen en de leden van de pastorale teams in het Aartsbisdom Utrecht. In deze brief meldt hij dat de Nederlandse Bisschoppenconferentie onderzoekt welke maatregelen – gegeven de door premier Rutte op 6 mei gepresenteerde routekaart en de daarin vervatte voorwaarden – vanaf 1 juni passend en mogelijk zijn voor het kerkelijk leven in de parochies en meer in het bijzonder voor de viering van de liturgie.

Kardinaal Eijk: “Over het resultaat hiervan zult u zo spoedig mogelijk per e-mail worden geïnformeerd, mede in aanmerking nemend dat u natuurlijk voldoende tijd zult moeten krijgen voor de implementatie van de nieuwe maatregelen van de Nederlandse bisschoppen.”

Klik hier om de brief te lezen

Update 15 mei:
Er wordt door de Bisschoppenconferentie hard gewerkt aan een protocol voor de vieringen na 1 juni. Dit protocol moet erin voorzien dat er waardig en veilig kan worden gevierd met inachtneming van de richtlijnen van de overheid op het gebied van corona en het vraagt tijd om dit in detail goed voor te bereiden. De verwachting is dat dit voor 23 mei gedeeld kan worden met de parochies.