Aartsbisdom > Nieuws > Vliegende start Adventsactie 2013

Vliegende start Adventsactie 2013

De eerste resultaten van Adventsactie 2013 zijn hoopgevend, zo meldt de organisatie: vlak voor Kerst was ruim € 120.000 aan donaties binnen. De definitieve financiële resultaten van Adventsactie 2013 zijn waarschijnlijk in maart 2014 bekend, als alle parochies hun resultaten hebben doorgegeven.

Campagneleider Beate Gloudemans is blij met deze mooie aftrap: “Dit stemt natuurlijk hoopvol! Ik vind het geweldig dat zoveel mensen zich betrokken voelen en Adventsactie steunen. Dit is ook een hart onder de riem voor alle projecthouders en de vrijwilligers in de parochies: zij hebben zich enorm ingespannen om de actie tot een succes te maken.” Adventsactie steunt dit jaar tien projecten in ontwikkelingslanden. Behalve hoopgevende financiële resultaten, zijn er ook al concrete resultaten te melden: de eerste steen voor de school in Burkina Faso is gelegd en het schooldokter-project in Togo heeft inmiddels Eerste Hulpboxen ontvangen. Meer informatie hierover is te vinden op de website van Adventsactie: www.adventsactie.nl.

Kerstkaartenactie groot succes
Ook de kerstkaartenactie blijkt een groot succes: op het kantoor van Adventsactie in Den Haag kwamen honderden kerstkaarten binnen, bestemd voor één van de tien Adventsactieprojecten. Adventsactie verzamelt de kaarten en zorgt dat ze bij de projecten worden afgeleverd. Beate Gloudemans: “Natuurlijk willen we met Adventsactie geld inzamelen om gemeenschappen elders in de wereld te kunnen ondersteunen, maar we willen met Adventsactie ook een verbinding tussen mensen tot stand brengen. Ik ben trots dat zoveel mensen in Nederland die verbinding willen maken en oog hebben voor mensen die moeten leven in moeilijke omstandigheden. Ook dat stemt mij hoopvol!”

Tien Adventsactie projecten
Adventsactie is de jaarlijkse hulpactie van de Rooms-Katholieke kerk in Nederland tijdens de Adventsperiode, de vier weken voorafgaand aan Kerstmis. Tijdens de Adventsperiode zetten door het hele land honderden vrijwilligers zich in om aandacht te vragen en geld in te zamelen voor een van de tien Adventsactieprojecten. De tien Adventsactieprojecten van dit jaar zijn heel verschillend, maar ze hebben één ding gemeen: ze willen hoop brengen bij mensen die in de marge van de samenleving leven en weinig perspectief hebben. Of dat nu gaan om kinderprostituees op de Filipijnen of gevangenen in Congo. Op de website van Adventsactie – www.adventsactie.nl – is meer informatie te vinden over de tien projecten en over de manieren waarop mensen kunnen bijdragen.