Aartsbisdom > Nieuws > Vijfde ‘verjaardag’ Sant’Egidio in Apeldoorn

Vijfde ‘verjaardag’ Sant’Egidio in Apeldoorn

De gemeenschap Sant’Egidio is in 2013 vijf jaar gevestigd in Apeldoorn. Dit wordt op 28 juni gevierd in de dagkapel van de Onze Lieve Vrouwekerk (voorheen Mariakerk, Stationsstraat 13) in Apeldoorn. Het programma is getiteld ‘Droom met ons mee’ en start om 20.00 uur met een feestelijke Sant’Egidio gebedsviering m.m.v. het Interkerkelijk jongerenkoor ‘Een en Anders’.

Aansluitend is er een receptie in de pastorie en worden foto’s verkocht uit het fotoproject ‘de Ongeziene gezien’ (dit project was een oproep om de ongeziene mens aan de rand van de samenleving te zien). De opbrengsten komen ten goede aan DREAM, een project van Sant’Egidio in Afrika voor de preventie van HIV en behandeling van geïnfecteerde zwangere vrouwen om gezonde kinderen te krijgen. Sant’Egidio-lid Ronald Dashorst, tevens diaken in de Emmaüsparochie: “Sant’Egidio heeft zich in Apeldoorn vijf jaar ingezet voor dak- en thuislozen, zwerfjongeren, ouderen, mensen die minder draagkrachtig zijn. Wij verzorgen wekelijks een maaltijd voor dak- en thuislozen, een wekelijkse kledingbank en gaan met de bakfiets de stad door om brood, koffie, fruit of soep rond te brengen. Wij willen God danken dat wij dit mochten doen en daarbij veel mensen hebben ontmoet waarbij mooie vriendschappen zijn ontstaan. Met een kleine groep enthousiaste mensen hebben we veel werk mogen verzetten, daar willen wij met een gebedsviering bij stilstaan.”