Aartsbisdom > Nieuws > Vastenbrief Nederlandse bisschoppen: ‘Kerk van God en Kerk van mensen’

Vastenbrief Nederlandse bisschoppen: ‘Kerk van God en Kerk van mensen’

Op Aswoensdag (dit jaar 9 maart) begint de Veertigdagentijd. Met hun jaarlijkse Vastenboodschap roepen de Nederlandse bisschoppen op tot bezinning en nodigen zij uit tot verdieping van de liturgie. Zij hebben dit jaar ook een voorleesversie geschreven, die te gebruiken is in de liturgie van het eerste weekend van de Veertigdagentijd (12 en 13 maart 2011).

De langere versie van de Vastenbrief sluit aan bij de liturgie, de bisschoppen doen daarbij de aanbeveling om deze tekst in groepsverband te behandelen. Daartoe formuleren zij onderaan de Vastenbrief een aantal vragen, die bij een dergelijk gesprek behulpzaam kunnen zijn.

Voor de Voorleesversie van de Vastenbrief, klik hier.

Voor de gehele Vastenboodschap, klik hier.

Tags: ,