Aartsbisdom > Missionaire Parochies Aartsbisdom > Vacature projectmedewerker missionaire parochie

Vacature projectmedewerker missionaire parochie

Het Aartsbisdom Utrecht wil de ontwikkeling van haar parochies tot missionaire geloofsgemeenschappen in de komende jaren verder ondersteunen en uitbouwen. Voor de uitvoering en nadere ontwikkeling van dit beleid zoek het aartsbisdom een overtuigd rooms-katholieke en gemotiveerde projectmedewerker missionaire parochie (0,5 fte).

Aanstelling geschiedt in eerste instantie voor bepaalde tijd, in beginsel voor de duur van een jaar. Bij goed functioneren is daarna een verlenging mogelijk van twee jaar.

Tot de taken behoren onder meer het stimuleren van de ontwikkelingen op missionair gebied in de parochies van het aartsbisdom en het monitoren ervan; het organiseren van (studie)bijeenkomsten op het niveau van het aartsbisdom en de vicariaten; het onderhouden van contacten met de parochies die actief werken aan parochievernieuwing en met de partner-organisaties van het aartsbisdom in dit project. Ook het leiding geven aan een missionair team op diocesaan niveau behoort tot de taken.

Klik hier voor meer informatie over deze vacature