Aartsbisdom > Nieuws > Utrechtse studentenparochie diaconaal actief

Utrechtse studentenparochie diaconaal actief

De Studentenparochie H. Thomas van Aquino is een r.-k. parochie voor studenten van de stad Utrecht. Katholieke studenten kunnen zo beter contacten leggen met elkaar, meer over het geloof en over Christus te weten komen en de sacramenten ontvangen. Maar ook diaconale projecten staan op het programma, zoals De Kleine Karavaan: dit zijn weekendjes weg voor kinderen met een beperking en studenten.

“Onze Kerk heeft een bijzondere missie om mensen in de marge te helpen. In onze studentenparochie hebben we dit soort projecten samengebracht onder de titel ‘I do’. Dit als antwoord op de vraag: Do you wanna help your fellow citizens? Yes, I do!”, aldus Maria Krikken van de Studentenparochie.

dekleinekaravaan2

Het eerste diaconieproject van de studentenparochie is De Kleine Karavaan. Deze weekendjes weg zijn bedoeld voor kinderen met een beperking en studenten. “Dat betekent er even lekker tussenuit, spelletjes spelen, samen wandelen en natuurlijk samen zorgen voor een lekkere maaltijd. Ieder kind wordt tijdens het weekend gekoppeld aan een student, die in het bijzonder met dit kind optrekt. Ook draagt deze student zorg voor bijvoorbeeld het op tijd innemen van medicatie, bedtijd en andere persoonlijke zorg,” zo licht Maria Krikken toe. De doelgroep bestaat uit kinderen met een verstandelijke beperking, in de leeftijd van tien tot en met zestien jaar.

Het eerstvolgende weekend is van 24 tot en met 25 september 2011. Locatie is De stal op de Kaag in De Kaag. Interesse? Meld je aan via dekleinekaravaan@gmail.com. De kosten voor dit weekend bedragen 50 euro per kind. Het daaropvolgende weekend is van 19 t/m 20 november.

Voor de invulling van de weekenden klik hier.