Aartsbisdom > Algemene Bisschoppensynode 2023-2024 > Utrecht bidt mee met Taizé-viering in Rome

Utrecht bidt mee met Taizé-viering in Rome

Paus Franciscus nodigt jonge christenen van alle kerkelijke achtergronden uit om 30 september op het Sint-Pietersplein in Rome te bidden voor de toekomst van de Kerk. Deze samenkomst van Gods volk, ‘Together’, vindt plaats aan de vooravond van de Bisschoppensynode. Vanuit vele landen – waaronder Nederland – reizen dat weekend jongeren van allerlei kerken naar Rome om mee te doen aan deze oecumenische Taizé-viering. Mgr. Woorts geeft 28 september om 7.30 uur de reiszegen aan de circa 42 deelnemers van ‘Together’ die met een touringcar vanaf de Jaarbeurs in Utrecht afreizen naar Rome.

In de Pauluskerk in Utrecht is op 30 september (start 17.00 uur) mgr. Woorts namens de Utrechtse bisschoppen aanwezig bij een Taizé-viering om samen te bidden met de jongeren die dan op het Sint-Pietersplein in gebed bijeen zijn. Bij deze oecumenische gebedsviering in de Pauluskerk zullen liederen en teksten worden gebruikt als op dat moment in Rome en een Taizé-gelegenheidskoor ondersteunt de samenzang.
Deze viering is voorbereid door Mirjam van Noord (voorzitter jongerenkoor Paulus), dirigent Sebastian Holz, pastoor Hans Boogers van de St. Martinusparochie en Hermen van Dorp (coördinator Huis van Dominicus).
De organisatie heet iedereen welkom, “alle leeftijden, om mee te bidden tijdens deze Taizé-viering voor de opening van de grote synodevergadering in Rome over de toekomst van de Rooms-Katholieke Kerk.”

• Plaats: Pauluskerk, Willem de Zwijgerplantsoen 19 Utrecht
  • Datum: Zaterdag 30 september