Aartsbisdom > Nieuws > Uitzending TV-Mis op 23 augustus vanuit Baarn

Uitzending TV-Mis op 23 augustus vanuit Baarn

De wekelijkse Eucharistieviering op tv komt zondag 23 augustus vanuit de H. Nicolaaskerk te Baarn (parochie HH. Martha en Maria). Celebrant is pastoor Joachim Skiba; de live uitzending is vanaf 10.00 uur te zien op NPO 2. Voorafgaand aan deze H. Mis zendt KRO-NCRV om 09.45 uur het Geloofsgesprek uit.

In dit Geloofsgesprek praat presentator Leo Fijen dit keer met Ria Doornbusch. Zij werkt als pastoraal werkster op het terrein van diaconie in Delden en omgeving (Heilige Geest parochie). Daar heeft zij een formule gevonden om jongeren aan de kerk te binden: met bezoek aan de gevangenis, met mantelzorg voor dementerende ouderen en met slapen in een tentje als oefening in sober en duurzaam leven. “In Delden lukt het de Kerk om jongeren aan te zetten tot werken van barmhartigheid en zo de geloofsgemeenschap in de plaatselijke samenleving een jong gezicht te geven,” zo schrijft de omroep in de programma-aankondiging.

Online (terug)kijken:
Geloofsgesprek