Aartsbisdom > Nieuws > Uitzending TV-Mis op 14 juli vanuit Baarn

Uitzending TV-Mis op 14 juli vanuit Baarn

De rechtstreekse tv-uitzending van de Eucharistieviering komt zondag 14 juli vanuit de H. Nicolaaskerk in Baarn (parochie HH. Martha en Maria). Celebrant is pastoor Joachim Skiba. Voorafgaand wordt het Geloofsgesprek uitgezonden, ditmaal met minister van Defensie Ank Bijleveld. Zij was in mei aanwezig bij de Internationale Militaire Bedevaart naar Lourdes.

Bij die bedevaart “komen maar liefst 13.000 militairen uit de hele wereld samen, een paar honderd Nederlanders,” aldus de website van omroep KRO-NCRV. “Ank Bijleveld is katholiek en leeft ook met haar geloof. Ze kende Lourdes al maar wilde graag mee op deze bedevaart: omdat militairen in grenssituaties van vrede en oorlog, van leven en dood hun vragen en zorgen kunnen neerleggen bij elkaar en bij Maria. Dat gebeurt er in Lourdes, zoals daar ook duidelijk wordt dat militairen behoefte hebben aan geestelijk verzorgers,” zo schrijft presentator Leo Fijen verder in de aankondiging van het programma.

Fijen: “Geen mens kan leven zonder betekenis te geven aan zijn leven. Geestelijk verzorgers helpen daarbij, zo vertelt de minister die ook in haar eigen leven heeft ondervonden dat je als mens niets te zeggen hebt over je leven. Ook daarom is het goed om soms even te realiseren dat we elkaar en Maria nodig hebben in het leven.”

Het Geloofsgesprek begint om 10.15 uur, de H. Mis om 10.30 uur. Beide zijn te zien op NPO 2. Online (terug)kijken kan ook:
Geloofsgesprek
Eucharistieviering