Aartsbisdom > Nieuws > Twaalfde Willibrordprocessie in Utrecht

Twaalfde Willibrordprocessie in Utrecht

De Willibrordprocessie door de Utrechtse binnenstad op zondag 14 september is een belangrijk moment voor het Aartsbisdom Utrecht. Pastoor G.M.J. van der Vegt van de Salvatorparochie nodigt gelovigen uit het aartsbisdom uit om deel te nemen aan deze processie: “Wij groeperen ons dan rond St. Willibrord, de grondlegger van het geloof in onze streken. Het zal goed zijn als uit alle hoeken van ons Aartsbisdom Utrecht mensen zich aansluiten om deze middag het feest te vieren van Gods Woord in ons.”

De processie start om 16.00 uur vanaf het Janskerkhof. “Verbonden met Christus, met elkaar en met de opvolger van St. Willibrord willen wij onder Gods zegen ons leven leggen in Gods hand. Wij hopen dat de Willibrordprocessie voor u zowel een geloofsgetuigenis als een stukje blijheid om het geloof mag betekenen dat onze moed en durf sterkt,” aldus pastoor Van der Vegt.

15.45 uur: Verzamelen rond het beeld van Willibrord op het Janskerkhof.
15.50 uur: Opstellen op het Janskerkhof.
16.00 uur: Begin van de processie.
Aansluitend rond 16.45 uur pontificale vesperviering in de St. Catharinakathedraal, Lange Nieuwstraat 36. Na afloop zijn de processiegangers welkom voor koffie en een glas om gezamenlijk de dag af te sluiten in het Bonifaciushuis op Nieuwegracht 61 (de voormalige pastorie achter de kathedraal).