Aartsbisdom > Nieuws > TV-Mis zondag 2 september vanuit Baarn

TV-Mis zondag 2 september vanuit Baarn

De rechtstreekse tv-uitzending van de Eucharistieviering komt op zondag 2 september vanuit de H. Nicolaaskerk te Baarn (parochie HH. Martha en Maria). Celebrant is pastoor Joachim Skiba. Voorafgaand aan de H. Mis in Baarn wordt het Geloofsgesprek uitgezonden. Ditmaal praat Leo Fijen daarin met Marlies Cuppen en Ard ten Brinke, twee bevlogen jonge mensen die met hart en ziel werken binnen hun projecten die gericht zijn op de samenleving.

Marlies Cuppen werkt als coördinator jeugdwerk bij het project Don Bosco Rijswijk. Sport, koken, dans, toneel… Dagelijks heeft Don Bosco Rijswijk een activiteitenaanbod, ook in vakanties en schoolweken. Deze stichting streeft ernaar kinderen medemenselijkheid aan te leren en respect voor anderen te hebben. Met succes: tijdens de KRO-NCRV Inspiratiedag op 30 juni in Utrecht werd Don Bosco Rijkswijk uitgeroepen als winnaar van de Kans Inspiratieprijs – “een initiatief waarbij kinderen mét en zonder beperking samen spelen met kinderen uit het nabijgelegen asielzoekerscentrum. Door deze unieke combinatie worden vooroordelen weggenomen en staat respect voor elkaar centraal,” aldus de toelichting van het Kansfonds. Marlies Cuppen zegt over het project en haar inzet: “Ieder kind kan en mag zijn wie hij of zij is.”

Theoloog Ard ten Brinke is één van de twee initiatiefnemers van het maatjesproject Hart voor Zwolle, dat sinds 2014 bestaat. Dit project won de tweede prijs tijdens de KRO-NCRV Inspiratiedag. Hart voor Zwolle wil mensen bewegen vrijwilligerswerk te doen voor iemand die dat nodig heeft. Zo verbindt Hart voor Zwolle onder andere jongeren aan kwetsbare Zwollenaren, die zelf geen netwerk hebben en hun hulp goed kunnen gebruiken. Vele jongeren zetten zich inmiddels op allerlei plekken in voor hun stadsgenoten: ze zien om naar eenzame ouderen, kijken voetbal met dakloze herberggasten of ondernemen activiteiten met vluchtelingen. Ard ten Brinke: “Want niemand hoort eenzaam te zijn.”

Geloofsgesprek: 10.15 uur bij KRO-NCRV op NPO 2
Eucharistieviering: 10.30 uur bij KRO-NCRV op NPO 2