Aartsbisdom > Nieuws > TV-Mis komt op 9 juli vanuit Lambertusbasiliek te Hengelo

TV-Mis komt op 9 juli vanuit Lambertusbasiliek te Hengelo

De rechtstreekse Eucharistieviering op tv komt op zondag 9 juli vanuit de St. Lambertusbasiliek te Hengelo (parochie De Goede Herder). Celebrant is pastoor Jurgen Jansen. De muzikale ondersteuning komt van ‘Voices to Heaven’ o.l.v. dirigent Louis ten Vregelaar, organist is Maarten Wilmink.

De neogotische St. Lambertusbasiliek werd in de jaren 1888-1890 gebouwd naar een ontwerp van architect Gerard te Riele uit Deventer. De basiliek heeft onder meer neogotisch beeldhouwwerk van het atelier van Mengelberg. De kerk is sinds 1974 Rijksmonument en werd in 1998 door paus Johannes Paulus II verheven tot basiliek.

In het voorafgaande Geloofsgesprek om 9.45 uur praat Leo Fijen met Bernadette Morskieft, secretaresse van de parochiebesturen en van het pastoraal team van de samenwerkende parochies De Goede Herder, Heilige Geest en HH. Jacobus en Johannes. Fijen: “Hoe blijf je staande als je beste vriendin zomaar wegvalt? Waar ga je naartoe als je het even niet meer weet? Bernadette Morskieft maakte het allemaal mee. Ze zoekt dan op de Tankeberg in Oldenzaal een Mariakapel op en vraagt daar steun en inspiratie bij Maria. Zo toont ze dat een mens tot leven kan komen, door het verdriet heen.”

Online (terug)kijken:

Geloofsgesprek, 9.45 uur op NPO 2