Aartsbisdom > Nieuws > TV-Mis 21 juli vanuit Broederenkerk Deventer

TV-Mis 21 juli vanuit Broederenkerk Deventer

De wekelijkse rechtstreekse uitzending op televisie van de Eucharistieviering (NPO 2, 10.00 uur) komt zondag 21 juli vanuit de Broederenkerk in Deventer.

Celebrant op deze 16de zondag door het jaar is pastoor Ronald Cornelissen. Het Brugkoor van de Heilige Lebuinus parochie o.l.v. Rienus Oude Kempers (tevens te horen op hobo) ondersteunt de viering muzikaal. Organist is Wilma Brus. De vaste gezangen komen uit de Lebuinusmis van Anton van Deursen; de lezingen deze zondag zijn: Jeremia 23, 1-6; Efeziërs 2, 13-18 en Marcus 6, 30-34.

Voorafgaand aan de Eucharistieviering wordt het Geloofsgesprek uitgezonden (NPO 2, 9.45 uur). Ditmaal komt Monique Verhoeven aan het woord. “Lang geleden werd ze geraakt door het gebedsleven en was ze Claris, tegenwoordig woont ze in een oecumenische woongemeenschap in klooster Nieuw Sion,” zo schrijft KRO-NCRV over haar in de programma-aankondiging. Klooster Nieuw Sion staat in Diepenveen, dat net als Deventer tot de parochie H. Lebuinus behoort. KRO-NCRV: “In het klooster doet Monique Verhoeven vrijwilligerswerk, denkt na over de liturgie en zoekt vormen om samen te bidden. Ze is bezorgd over de toekomst van de schepping en zet zich daar actief voor in.”

In de maanden juli en augustus komt de TV-uitzending van de Eucharistieviering overigens in totaal drie keer vanuit kerken in het Aartsbisdom Utrecht: op zondag 14 juli was het de beurt aan de St. Lambertusbasiliek met als celebrant pastoor Jurgen Jansen (klik hier om de uitzending terug te kijken). En op zondag 25 augustus komt de TV-Mis vanuit de H. Johannes de Doperkerk te Mijdrecht. Celebrant is dan pastoor Ronald den Hartog.

Foto: KRO-NCRV

Tags: ,