Aartsbisdom > Nieuws > Tentoonstelling over huisaltaren: ‘Laat mij naderen’

Tentoonstelling over huisaltaren: ‘Laat mij naderen’

‘Laat mij naderen’ is een fototentoonstelling over huisaltaren en heilige plekjes in Amersfoortse woningen. De expositie toont ruim dertig beelden van deze sacrale plekjes. Fotografen van Fotokring Amersfoort legden de huisaltaren en gewijde kamers van Amersfoorters vast.

De expositie werd geopend tijdens de Kerkennacht (19-20 juni) in Amersfoort. Initiatiefnemer is ds. Alke Liebich, predikant van de Johanneskerk aldaar en tevens voorzitter van de projectgroep Kerkennacht Amersfoort. Zij raakte geïnspireerd door de vele onderzoeken die enerzijds aantonen dat de ontkerkelijking in Nederland doorzet, maar anderzijds ook laten zien dat mensen gelovig blijven. “Mensen geloven steeds vaker buiten kerken om. Dat wekte mijn nieuwsgierigheid. Hoe zien geloof en spiritualiteit buiten de kerk er eigenlijk uit? Het leek mij mooi om daarvan iets te laten zien. Met de foto-expositie ‘Laat mij naderen’ bieden we een inkijkje.”
‘Laat mij naderen’ was eerst te bezichtigen in de Lutherse kerk aan de Langestraat te Amersfoort en is momenteel (t/m 31 augustus) te zien in Theater Film Café De Lieve Vrouw (Lieve Vrouwestraat 13) en in het St. Pieters en Bloklands Gasthuis (Wervershoofdstraat 157).