Aartsbisdom > Nieuws > Tarcisiusdag voor misdienaars 2024: ‘Verleg je grenzen!’

Tarcisiusdag voor misdienaars 2024: ‘Verleg je grenzen!’

Het Aartsbisdom Utrecht organiseert op zaterdag 5 oktober weer de welbekende Tarcisiusdag voor misdienaars en acolieten. Deze dag is bedoeld om hen te bedanken voor hun dienstbaarheid aan de Kerk. De Tarcisiusdag vindt dit jaar plaats in Nijkerk en heeft als thema ‘Verleg je grenzen!’. Groepen kunnen zich vanaf nu aanmelden.

“Beste misdienaar of acoliet, ben jij sinds kort, een paar jaar of al heel lang actief als misdienaar of acoliet in jouw parochie? Dan ben jij van harte welkom op deze Tarcisiusdag!,” zo nodigen de drie bisschoppelijk vicarissen uit. “Een dag speciaal voor jou, om andere misdienaars uit jouw bisdom te ontmoeten en om jou hartelijk te bedanken voor jouw inzet voor de Kerk. We beginnen in de ochtend met een feestelijke Eucharistieviering en ‘s middags is er een gezellig actief programma: het Klimbos! Daarna volgt nog een verrassing… Dit wil je toch niet missen?! Geef je nu op!”

Deelnemers zijn vanaf 10.30 uur welkom bij de St. Catharinakerk in Nijkerk (Holkerstraat 36) waar zij zich kunnen melden bij de organisatie en zich kunnen omkleden. Om 11.00 uur start de processie (“het is dus belangrijk dat je je eigen liturgische kleding meeneemt!,” zo roepen de organisatoren op) en vervolgens om 11.30 uur de Eucharistieviering. Na de lunch verplaatst de groep zich naar het Klimbos in Garderen (Putterweg 81) – voor wie liever met beide benen op de grond blijft, wordt er een I – Challenge georganiseerd. Aan het einde van de middag is er een verrassing voor de misdienaars en acolieten en krijgen zij de zegen. De dag eindigt rond 17.00 uur.

Deelname aan deze dag is gratis; de lunch wordt verzorgd (speciale dieetwensen graag doorgeven bij aanmelding). Neem voor meer informatie over de Tarcisiusdag contact op met jongerenwerker Sarah Mijhad via jongerenpastoraat@aartsbisdom.nl.

Aanmelden (s.v.p. vóór 27 september) als groep is verplicht en kan via het aanmeldformulier op Jong Aartsbisdom: klik hier.

Foto: Ramon Mangold

Tags: