Aartsbisdom > Nieuws > Tarcisiusdag (diocesane misdienaarsdag) op 24 mei

Tarcisiusdag (diocesane misdienaarsdag) op 24 mei

Het Aartsbisdom Utrecht organiseert zaterdag 24 mei 2014 weer een diocesane misdienaarsdag: de Tarcisiusdag. Alle misdienaars en acolieten van het aartsbisdom, hun begeleiders en de leden van de pastorale teams zijn van harte welkom in Utrecht. Na een feestelijke Eucharistieviering is er een middagprogramma in de Utrechtse binnenstad met de volgende onderdelen*:

1. Rondvaartboot en een inhoudelijk, creatief programma in de Augustinuskerk
2. Waterfietsen (zwemdiploma vereist) en een inhoudelijk, creatief programma in het Ariënsinstituut
3. Domtoren beklimmen en een inhoudelijk, creatief programma in het gebouw van de Tilburg School of Catholic Theology aan de Nieuwe Gracht
4. Bowlen en een inhoudelijk, creatief programma in de kathedraal

Elk programmaonderdeel bestaat uit twee rondes. Bijvoorbeeld: bij onderdeel 1 start de groep ofwel met de rondvaart en volgt in ronde 2 het programma in de Augustinuskerk, ofwel andersom.
De organisatie houdt bij de groepsindeling zoveel mogelijk rekening met de eerste keuze van de groepen.

Programma:
09.30 uur Aankomst ‘Tarcisiushuis’**, Lange Nieuwstraat 119, Utrecht
– Koffie en thee
– Inschrijven en omkleden misdienaars/acolieten
10.00 uur Opstellen voor processie naar kathedraal
10.15 uur Start processie
10.30 uur Eucharistieviering in de kathedraal (Lange Nieuwstraat 36, hoofdcelebrant: kardinaal Eijk)
11.30 uur Processie terug naar ‘Tarcisiushuis’ en omkleden
12.00 uur Lunch + verplaatsing naar eerste programmaonderdeel van de middag
13.00 uur Start middagprogramma, eerste ronde
14.00 uur Pauze
14.30 uur Start middagprogramma, tweede ronde
15.30 uur Einde middagprogramma, vertrek richting Maliebaan
15.45 uur Afsluiting in de tuin van het bisdom, met prijsuitreiking en een snack
16.30 uur Einde Tarcisiusdag

De kosten bedragen € 5 p.p. Opgave kan tot 16 mei bij jongerenwerker Hao Tran: tran@aartsbisdom.nl.

Misdienaars kunnen als groep worden aangemeld door het volgende door te geven:
aantal deelnemers; aantal begeleiders; 1ste en 2de keuze middagprogramma; of de betaling per
parochie of per kerklocatie gebeurt en het rekeningnummer + het adres van de parochie/kerklocatie.

De parochie/kerklocatie ontvangt na opgave een factuur.

Klik hier om de flyer te downloaden

* S.v.p. bij aanmelding de 1ste en 2de keuze vermelden.

** Voor deze Tarcisiusdag beschikt de organisatie over ruimte in een gebouw aan de Lange Nieuwstraat 119, dat voor de gelegenheid ‘Tarcisiushuis’ genoemd wordt.

Tags: