Aartsbisdom > Nieuws > Speciale parochieviering Zalige Titus Brandsma op 31 augustus

Speciale parochieviering Zalige Titus Brandsma op 31 augustus

De parochie Zalige Titus Brandsma (Wageningen e.o.) organiseert op zondag 31 augustus voor het eerst een gemeenschappelijke zondagsviering. De viering in de r.-k. kerk in Wageningen (Bergstraat 17) begint om 10.00 uur en staat geheel in het teken van de parochiepatroon, de zalige Titus Brandsma.

“Eigenlijk valt zijn gedachtenis op 27 juli (dat was dit jaar zelfs op een zondag), maar vanwege de vakantietijd is hij toen niet herdacht in onze parochie,” zo meldt de parochie op haar website. “Bovendien is de eerste keer dat de hele parochie samen Eucharistie viert een betere gelegenheid om hem te herdenken. De lezingen en gebeden zijn aangepast aan zijn gedachtenis en we staan stil bij zijn betekenis voor ons in deze tijd.”