Aartsbisdom > Nieuws > Shalom organiseert 40 uur aanbidding in Renkum

Shalom organiseert 40 uur aanbidding in Renkum

In het weekend van 2 oktober organiseert de Gemeenschap Shalom 40 uur aanbidding in de Onze Lieve Vrouw ten Hemelopneming kerk te Renkum (Zalige Titus Brandsma parochie). De Gemeenschap Shalom is een nieuwe roeping in de Katholieke Kerk die is ontstaan in Brazilië. Shalom is sinds 2,5 jaar actief in Nederland.

Shalom is een beweging met internationale ervaring op het gebied van sociaal-diaconaal werk, geloofsverkondiging, gezinspastoraat, jongerenwerk en retraites. “Er is speciaal gekozen voor een 40 uur durende aanbidding omdat dit een mooie traditie is binnen de Rooms-Katholieke Kerk. Het getal 40 kan immers worden herleid naar verschillende Bijbelse gebeurtenissen,” aldus de leden van Shalom in hun uitnodiging. “Iedereen is van harte uitgenodigd voor de aanbidding, mensen kunnen komen op de momenten die ze willen.”
De aanbidding start op vrijdag 2 oktober om 17.00 uur met een Eucharistieviering. Daarnaast is voor de resterende uren een programma samengesteld bestaande uit verschillende gebeden, zoals het Rozenkransgebed, lofprijzing en het Getijdengebed. Tijdens de aanbidding staat de kerkdeur wijd open zodat mensen kunnen bepalen wanneer en hoe lang ze willen deelnemen aan het gebed.

Aanbiddingsweekend: 2 oktober 17.00 uur tot 4 oktober 9.00 uur in de Onze Lieve Vrouw ten Hemelopneming kerk, Dorpsstraat 1A Renkum.