Aartsbisdom > Nieuws > Septembernummer bisdomblad ‘Op Tocht’ verschenen

Septembernummer bisdomblad ‘Op Tocht’ verschenen

Deze week verschijnt het septembernummer van bisdomblad ‘Op Tocht’. In deze editie wordt uitgebreid teruggeblikt op de start van het Ariënsinstituut: op 31 augustus zegende kardinaal Eijk het pand in waar sinds kort de priesteropleiding van het Aartsbisdom Utrecht is gevestigd. Daags tevoren had hij al de woning van vier Colombiaanse priesterstudenten ingezegend.

Om de start van het Ariënsinstituut te markeren, zijn een magazine en een smoelenboekje met alle Utrechtse priesterstudenten uitgebracht. Het katern van ‘Op Tocht’ bevat een verkorte versie van dit magazine. Ook in zijn column staat kardinaal Eijk stil bij de herstart van de Utrechtse priesteropleiding.
Daarnaast bevat deze editie onder meer een ‘zomeroverzicht’ van het nieuws, een bijdrage van diocesaan diaconaal werker Bernanda van den Hengel over kwetsbare groepen en een artikel van Piet van der Schoof over de bouw van een school in Kongo: een initiatief van père Nicolas Berends (87). De parochies van Arnhem en Doetinchem hebben zich ingezet voor de financiering van deze school, kardinaal Eijk voegde hier een bijdrage uit het bisdomfonds aan toe en ook de lokale parochianen droegen substantieel bij aan de totstandkoming van de school.

– Klik hier voor de column van kardinaal Eijk
– Klik hier voor een abonnement op ‘Op Tocht’
– Klik hier om het magazine te bestellen