Aartsbisdom > Nieuws > Ruim aandacht voor Veertigdagentijd in maarteditie bisdomblad ‘Op Tocht’

Ruim aandacht voor Veertigdagentijd in maarteditie bisdomblad ‘Op Tocht’

In het maartnummer van ‘Op Tocht’ spreken pastoor Tuan (parochie Onze Lieve Vrouw van Amersfoort) en mgr. Woorts over hun band met de Matthäus Passion. Aanleiding vormt de uitvoering in Hoogland op zondag 2 april, die zij bij zullen wonen. Daarnaast bevat deze editie van het bisdomblad de integrale ‘Vastenbrief’ van kardinaal Eijk, getiteld ‘De gunstige tijd’. En er is aandacht voor het initiatief ‘24 uur voor de Heer’ dat rond de vierde zaterdag in de Veertigdagentijd (25 maart) wordt georganiseerd – ook in diverse parochies in het aartsbisdom.

Verder in dit nummer: onder meer een uitgebreid verslag van het diaconaal werkbezoek dat kardinaal Eijk en mgr. Hoogenboom samen met Trees Versteegen (teamleider Diocesane Kerkelijke Caritas Instelling) brachten aan projecten in Benschop en Nieuwegein (parochie H. Drie-eenheid). Priester Anton ten Klooster bericht over zijn ervaringen in Washington D.C., waar hij momenteel verblijft in het kader van de studieopdracht die hij heeft gekregen van kardinaal Eijk. In de diaconale serie over ‘Gezichten van armoede’ gaat het ditmaal over mensen die hun (t)huis achterlaten op zoek naar geluk, een beter leven, een andere horizon.

Klik hier voor de Vastenbrief van kardinaal Eijk
Klik hier voor een abonnement op ‘Op Tocht’ of om dit nummer na te bestellen

Tags: ,