Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Rome > Romebedevaart: nog enkele plaatsen beschikbaar

Romebedevaart: nog enkele plaatsen beschikbaar

Inmiddels hebben zich al 190 pelgrims uit het Aartsbisdom Utrecht ingeschreven voor de Romebedevaart (14-19 november). Deze bedevaart wordt gehouden in het kader van het Heilig Jaar van de Barmhartigheid. Er zijn nog maar enkele plaatsen beschikbaar, dus wie nog mee wil moet zich snel inschrijven!

Vanuit Nederland reizen in die periode diverse katholieke organisaties, bisdommen en parochies naar de Eeuwige Stad. Ze verzamelen zich allemaal rondom de Nederlandse dag op 15 november. Dan is er een gezamenlijke Eucharistieviering in de Sint-Pieter, waarin kardinaal Eijk hoofdcelebrant zal zijn en de overige aanwezige Nederlandse bisschoppen concelebreren. Paus Franciscus zal na afloop van de viering speciaal de Nederlandse pelgrims begroeten en toespreken. Ook is er die dag onder meer een lunch voor alle pelgrims.

Rector Patrick Kuipers van het Ariënsinstituut is hoofdaalmoezenier van de ‘Utrechtse’ Romebedevaart. Naast de Nederlandse Dag staan op het programma: de algemene audiëntie met paus Franciscus, een wandeling in het teken van barmhartigheid door de boeiende en gezellige wijk Trastevere, een bezoek aan de andere basilieken en hoogtepunten van Rome. De bedevaart wordt afgesloten met een zendingsviering in de Sint-Jan van Lateranen, de kathedrale kerk van het bisdom Rome met daarin de zetel van de bisschop van Rome, de paus. Uiteraard is er genoeg vrije tijd om zelf de stad te verkennen.

Meer informatie: www.vnb.nl of Ben Lokate, tel.: 030 2361570, e-mail: lokate@aartsbisdom.nl

Tags: ,