Aartsbisdom > Nieuws > Roepingen centraal in meinummer Op Tocht

Roepingen centraal in meinummer Op Tocht

Het meinummer van het bisdomblad ‘Op Tocht’ verscheen daags voor Roepingenzondag (12 mei). Veel aandacht in deze editie dus voor roepingen: zo is er een verhaal over de gebedscampagne van 2019 en een interview met rector Kuipers van de Utrechtse priesteropleiding. Hij vergelijkt daarin de parochie met een 4G netwerk. Op de achterzijde van het magazine prijkt een gebed uit het campagneboekje met zeven gebeden om roepingen.

Het nummer bevat uiteraard ook veel ander nieuws. Zoals een uitgebreid (sfeer)verslag van de landelijke inspiratiedag ‘Caritas Beweegt’, georganiseerd door de Nederlandse bisdommen. Bijzondere gasten waren kardinaal Peter Turkson uit Rome, prefect van het Dicasterie voor de Bevordering van de Gehele menselijke ontwikkeling, Hilde Kieboom van de gemeenschap van Sant’Egidio in Nederland en België en zuster Sara Böhmer, generale overste van de dominicanessen van Bethanië en vicevoorzitter van de Konferentie Nederlandse Religieuzen. Vanuit het Aartsbisdom Utrecht was een flinke groep deelnemers afgereisd naar Nieuwkuijk, ook mgr. Hoogenboom was aanwezig.
Verder krijgt het werk van Nederlandse missionarissen en missionair werkers aandacht, vanwege de jaarlijkse Pinksteractie van de Week Nederlandse Missionaris. Jet Nauta en zr. Willy van Mer vertellen in dit kader over hun moeilijke maar belangrijke werk in Mexico en Kameroen. Diocesaan diaconaal werker Hans Oldenhof schrijft in de reeks over diaconale heiligen dit keer over Maria van Altijddurende Bijstand en de innerlijke vrede die zij een gekwelde man wist te bezorgen. En natuurlijk ontbreekt de column van kardinaal Eijk ook dit keer niet.

– Klik hier voor de column van kardinaal Eijk
– Klik hier voor een abonnement op ‘Op Tocht’ of om dit nummer na te bestellen

Tags: