Aartsbisdom > Nieuws > RKK uitzending Mis vanuit Willibrorduskerk

RKK uitzending Mis vanuit Willibrorduskerk

De wekelijkse rechtstreekse RKK-uitzending van de Eucharistieviering komt op zondag 6 november (32ste zondag door het jaar) vanuit de Sint Willibrorduskerk in de Utrechtse binnenstad. Rector G.M.J. van der Vegt is hoofdcelebrant, presentator Leo Fijen voert voorafgaand aan de Mis een ‘geloofsgesprek’: dit is een herhaling van het gesprek dat hij vorig jaar had met aartsbisschop Eijk, onder meer over hoe het is om de 70ste opvolger van Willibrord te zijn.

De Sint Willibrorduskerk, gelegen aan de Minrebroederstraat in Utrecht, werd tussen 1875 en 1877 gebouwd in neogotische stijl, naar een ontwerp van Alfred Tepe. Het is één van de best bewaard gebleven voorbeelden van de Utrechtse School, de Utrechtse stroming binnen de neogotiek waarin het St. Bernulphusgilde een grote rol speelde. Werk van leden van dit gilde is veelvuldig in de Willibrorduskerk te vinden.
De kerk ligt op een steenworp afstand van het grote beeld van Willibrord, de apostel van de Lage Landen die bij Dorestad (Wijk bij Duurstede) aan land ging en alles had opgegeven om als een vreemdeling, als een pelgrim het evangelie te verkondigen.
Iedere zondag is er in de Sint Willibrorduskerk om 10.30 uur een Latijnse Hoogmis volgens de gewone vorm van de Romeinse ritus van de R.-K. Kerk (Novus Ordo Missae), om 17.30 uur is er een Latijnse Hoogmis volgens de buitengewone vorm van de Romeinse ritus van de R.-K. Kerk (Tridentijns).

Zondag 6 november 2011
Geloofsgesprek: 10.10 – 10.30 uur