Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Fatima > Replica beeld OLV van Fatima terug naar Portugal

Replica beeld OLV van Fatima terug naar Portugal

De afgelopen maanden was een officiële replica van het beeld van OLV van Fatima in het Aartsbisdom Utrecht. Het reisde in die periode naar vele parochies, waar vieringen werden georganiseerd rond dit beeld (foto links: vesperviering in Nieuwegein). De komst van het beeld was in het kader van de bisdombedevaart naar Fatima en Lissabon van 10 t/m 15 juni. Inmiddels is het terug naar Portugal. Er zijn nog enkele plaatsen vrij voor de bedevaart, klik hier voor meer informatie.

De 12de en de 13de van de maand zijn in Fatima de hoogtijdagen: dan worden de verschijningen van Maria herdacht. Het bedevaartsoord stroomt die dagen vol met gelovigen uit diverse landen, die ‘s avonds meelopen in een grote lichtprocessie, waarin het Mariabeeld uit de Genadekapel wordt meegedragen.

Vesperviering Nicolaaskerk Nieuwegein 05kl
Vesperviering in Nieuwegein