Aartsbisdom > Nieuws > Prins Carnaval op audiëntie bij aartsbisschop Eijk

Prins Carnaval op audiëntie bij aartsbisschop Eijk

Stadsprins Martijn de 34ste van de Carnavals Federatie Utrecht heeft maandag 8 februari een bezoek gebracht aan aartsbisschop Eijk van Utrecht. Zijn gevolg bestond uit hofdame Paula, adjudant Hans en de prinsen gevolg. Evenals vorig jaar had het gezelschap de medaille van de stadsprins meegenomen.

Daarnaast bood de Stadsprins van Leemput (de carnavalsnaam van de stad Utrecht) een speciale taart aan mgr. Eijk aan. Het is de laatste jaren gebruikelijk dat de Utrechtse Prins Carnaval met zijn gevolg in audiëntie wordt ontvangen op de Maliebaan. Ook ditmaal vond de ontvangst plaats in de week vóór het grote carnavalsweekend.

Utrecht is één van de plaatsen in Nederland waar jaarlijks een carnavalskerkdienst wordt gehouden. De 33ste editie (een jubileum: naast het bekende carnavalsgetal 11 zijn ook 22 en 33 echte carnavalsjubilea) van de Utrechtse viering vindt traditiegetrouw plaats in de Josephkerk aan de Draaiweg, aanvang 10.00 uur.

carnaval-2010-taart