Aartsbisdom > Nieuws > Plebaan Van der Vegt benoemd in Metropolitaan Kapittel

Plebaan Van der Vegt benoemd in Metropolitaan Kapittel

Aartsbisschop W.J. Eijk heeft G.M.J. van der Vegt, plebaan van de Utrechtse Sint Catharinakathedraal, per 3 maart benoemd als lid van het Metropolitaan Kapittel. Van der Vegt werd op 7 oktober 1957 geboren te Dalfsen. Na de MTS en de HTS koos hij voor de priesteropleiding Rolduc in het bisdom Roermond. Hij werd op 16 juni 1984 door mgr.dr. J.M. Gijsen van Roermond tot priester gewijd. Na zijn wijding werkte hij enkele jaren in Venray, Maasniel en Venlo tot hij in 1991 terugkeerde naar het Aartsbisdom Utrecht.

Op 1 november 1991 werd hij benoemd tot pastoor van de H. Johannes de Doperparochie te Mijdrecht en Wilnis maar bleef geïncardineerd in het bisdom Roermond. Met ingang van 1 januari 1994 werd hij door incardinatie opgenomen in het presbyterium van het Aartsbisdom Utrecht. Met ingang van 1 juli 2004 werd hij benoemd tot pastoor van de parochies H. Willibrord te Boerhaar, H. Willibrord te Boskamp, H. Theresia te Olst en Onze Lieve Vrouw Onbevlekt Ontvangen te Wijhe binnen het parochieverband Zuid-West Salland.

Op 15 juni 2006 werd hij tevens benoemd tot pastoor van de parochies H. Nicolaas te Lettele en H. Nicolaas te Schalkhaar en met ingang van 1 januari 2007 tevens tot pastoor van de Deventer parochies H. Hart, H. Joannes Vianney, H. Lebuïnus, H. Maagd Maria Koningin en Z. Titus Brandsma.

Sinds 1 januari 2010 is hij pastoor van de Salvatorparochie te Utrecht, plebaan van de St. Catharinakathedraal en rector van de Sint Willibrorduskerk.