Aartsbisdom > Nieuws > Pater W.G.Th. Ramaekers O.S.B. overleden

Pater W.G.Th. Ramaekers O.S.B. overleden

In Teteringen is op 11 maart de zeereerwaarde pater Wilhelmus Godefridus Theodorus Ramaekers O.S.B. (Priester-Benedictijn) overleden. Hij werd geboren te Someren op 25 april 1926. Zijn priesterwijding vond plaats op 19 december 1953. Hij was sedert 26 augustus 1970 werkzaam in de zielzorg van het Aartsbisdom Utrecht; eerst als Vicarius Oeconomus te Indoornik (Randwijk) en vanaf 1 september 1971 tevens als dekenaal assistent van het toenmalige dekenaat Elst.

Met ingang van 1 juni 1977 werd hij benoemd tot pastor en deservitor van de Emmausparochie te ‘s-Heerenberg. Op 1 november 1986 volgde zijn benoeming tot pastoor van de H. Kruisverheffingparochie te Raalte en op 1 februari 1996 werd hij benoemd tot pastor in de H. Kruisverheffing- en H. Paulusparochie te Raalte en de H. Marcellinusparochie te Broekland. Op 1 juni 2001 ging hij met emeritaat.

De Eucharistie ten uitvaart wordt gehouden op vrijdag 18 maart om 14.00 uur in de Sint Paulusabdijkerk, Hoogstraat 80 te Oosterhout. Aansluitend vindt de begrafenis plaats op het kloosterkerkhof. Na afloop is er gelegenheid tot condoleren in het abdijgebouw.

In het overlijdensbericht schrijft kardinaal Eijk: “Gaarne verzoek ik u om hem in uw gebed te gedenken. Moge de Heer zijn dienaar opnemen in zijn heerlijkheid.”

Klik hier voor het volledige overlijdensbericht van het Aartsbisdom Utrecht.