Aartsbisdom > Nieuws > Pater Ton Peters ofm overleden

Pater Ton Peters ofm overleden

Het Aartsbisdom Utrecht ontving het bericht dat op 25 februari jl. te Nijmegen is overleden de zeereerwaarde pater Anthonius Petrus Gijsbertus Maria (Ton) Peters, minderbroeder franciscaan. Ton Peters ofm werd geboren op 29 oktober 1941 te Den Haag, geprofest op 8 september 1965 en priester gewijd op 23 mei 1968.

Met ingang van 15 mei 1993 werd pater Peters ofm benoemd tot waarnemend pastoor van de H. Paulusparochie te Utrecht en met ingang van 15 mei 1996 werd hij tot moderator van deze parochie benoemd. Met ingang van 1 september 1999 werd hij benoemd tot staffunctionaris van de Diocesane Pastorale Dienstverlening voor het aandachtsveld liturgie. Per 1 september 2002 werd hij eervol ontslagen. Hij werd door de minister provinciaal gevraagd om het leven in de communiteit in Leiden te gaan delen om vanuit deze communiteit een inbreng te hebben in het pastoraat in de binnenstad van Leiden.
De Eucharistie ten uitvaart vindt plaats op vrijdag 3 maart om 14.30 uur in de H. Jozefkerk, Heumenseweg 34 te Alverna/Wijchen. Aansluitend vindt de begrafenis plaats op het nabijgelegen kerkhof van de minderbroeders in Alverna.

Moge de Heer hem opnemen in zijn hemelse vrede.

Klik hier voor de rouwkaart