Aartsbisdom > Nieuws > Pater Nijland O.Carm overleden

Pater Nijland O.Carm overleden

De eerwaarde pater Roelof Nijland O.Carm is op 11 januari overleden. De Eucharistie ten uitvaart zal worden gehouden op dinsdag 17 januari om 10.30 uur in de parochiekerk Onze Lieve Vrouw Onbevlekt Ontvangen (Hertmerweg 46 te Zenderen). De op 7 januari 1940 in Hengelo geboren pater Nijland was op diverse plaatsen in het Aartsbisdom Utrecht actief in het pastoraat.

Na het kleinseminarie te Zenderen studeerde Roelof Nijland filosofie en theologie te Wegberg en op het seminarie van het Aartsbisdom Utrecht te Rijsenburg van 1959 tot 1967. Na zijn priesterwijding volgde een noviciaatsjaar in het karmelietenklooster aan de Groen van Prinstererlaan te Amstelveen.
Na zijn kleine professie in 1968 verhuisde hij naar Boxmeer, waar hij tot 1972 werkzaam was als kapelaan en districtscatecheet. Deze laatste functie heeft hij van 1972 tot 1977 uitgeoefend vanuit het klooster aan de Verdistraat te Oss.
Daarna verhuisde hij naar St. Michielsgestel, waar hij vijf jaar werkzaam was als pastor-catecheet in het Doveninstituut aldaar. Begin jaren tachtig keerde hij terug naar Twente om als uitwonend lid van het convent te Zenderen zijn pastorale kwaliteiten in te zetten in achtereenvolgens de Theresiaparochie in Borne, het verpleeghuis te Zevenaar, het verpleeghuis St. Elisabeth te Delden en de parochie Onze Lieve Vrouw Onbevlekt Ontvangen te Zenderen. In het overlijdensbericht vraagt aartsbisschop Eijk “hem in uw gebed te gedenken.”

Na de Eucharistie ten uitvaart zal aansluitend zal de begrafenis plaatsvinden op het kloosterkerkhof in Zenderen. Voorafgaand aan de Eucharistie ten uitvaart is er achter in de kerk gelegenheid om afscheid te nemen van pater Nijland.

Correspondentieadres: C.J. Stevens, ‘t Ven 8, 7491 GW Delden