Aartsbisdom > Nieuws > Pater Lambert Calis O.Carm. overleden

Pater Lambert Calis O.Carm. overleden

Het Aartsbisdom Utrecht ontving het bericht dat op 17 september te Nijmegen pater Lambert (Clemens) Calis, priester-karmeliet, is overleden. Calis was emeritus pastoor van de parochie Onze Lieve Vrouw Onbevlekt Ontvangen te Zenderen. Hij werd geboren te Laren op 25 juli 1940. Zijn priesterwijding vond plaats op 17 september 1999.

Calis werkte onder meer als broeder-onderwijzer, eind jaren tachtig kwam bij hem het verlangen naar het priesterschap naar voren. In 1993 startte hij aan de priesteropleiding ‘Bovendonk’ te Hoeven. Begin 1999 ontving hij de wijding tot diaken en op 17 september de priesterwijding. Calis startte zijn parochiewerk in de Titus Brandsmaparochie in de binnenstad van Nijmegen, in de periode 2005-2009 was hij pastoor in Zenderen.
De Eucharistie ten uitvaart wordt gehouden op dinsdag 24 september om 10.30 uur in de parochiekerk van Zenderen aan de Hertmerweg 44. Aansluitend zal hij begraven worden op het kloosterkerkhof aldaar. Na de plechtigheden is er gelegenheid tot condoleren en ontmoeting in het Karmelietenklooster.

Lees hier het overlijdensbericht