Aartsbisdom > Nieuws > Pater-karmeliet Roorda overleden

Pater-karmeliet Roorda overleden

Te Zenderen is op 6 november pater Suitbertus (Wigbert) Roorda, priester-karmeliet, overleden. Hij werd geboren te Bolsward op 30 november 1927. Zijn priesterwijding vond plaats op 15 juli 1956. Met ingang van 14 juli 1981 werd hij benoemd tot pastoor van de parochie Onze Lieve Vrouw Onbevlekt Ontvangen te Zenderen en per 1 oktober 1993 werd hij tevens benoemd tot waarnemend pastoor van de H. Theresiaparochie te Borne.

Met ingang van 1 september 1996 werd hij tevens benoemd tot waarnemend pastoor van de H. Stephanusparochie te Hertme. Op 1 januari 2003 ging hij met emeritaat.
De Eucharistie ten uitvaart wordt gehouden op zaterdag 10 november om 11.00 uur in de parochiekerk van Zenderen. Aansluitend vindt de begrafenis plaats op het kloosterkerkhof aldaar. Kardinaal Eijk: “Gaarne verzoek ik u om hem in uw gebed te gedenken. Moge de Heer zijn dienaar opnemen in zijn heerlijkheid.”

Lees hier het overlijdensbericht, geschreven door Ben Wolbers (Prior Provinciaal van de Karmelieten).