Aartsbisdom > Nieuws > Pater Jacques Derksen M.H.M. overleden

Pater Jacques Derksen M.H.M. overleden

In Missiehuis Vrijland te Oosterbeek is op 3 april pater Jacques Derksen M.H.M. overleden. Pater Derksen was Missionaris van Mill Hill; zijn priesterwijding vond plaats op 4 januari 1975. Hij was vanaf 1 oktober 2001 als pastor werkzaam in de parochies van Denekamp, De Lutte, Beuningen en Noord-Deurningen. Met ingang van 1 september 2004 werd hij tevens benoemd tot pastor van de parochies van Lattrop, Ootmarsum en Tilligte binnen het parochieverband Noord-Oost Twente.

Daarnaast functioneerde hij als diocesaan contactpersoon voor de Charismatische Vernieuwing. Per 1 oktober 2006 keerde hij terug naar de Filippijnen, waar hij reeds eerder in de missie werkzaam was geweest.

De Eucharistie ten afscheid vindt plaats op dinsdag 10 april om 11.00 uur in de parochiekerk van de HH. Martelaren van Gorcum, Van Wijkstraat 35 te Huissen. Aansluitend volgt de begrafenis op de eigen begraafplaats van de Missionarissen van Mill Hill te Oosterbeek.

Lees hier het volledige overlijdensbericht, zoals verzonden door de Missionarissen van Mill Hill