Aartsbisdom > Nieuws > Pater J.H. Strijtveen O.Carm. overleden

Pater J.H. Strijtveen O.Carm. overleden

Het Aartsbisdom Utrecht heeft heden bericht ontvangen dat op 11 januari 2017 in zijn communiteit te Almelo plotseling is overleden pater J.H. Strijtveen O.Carm.. Hij werd op 16 september 1971 benoemd als parochievicaris van de H. Plechelmusparochie te Oldenzaal en als pastor in het pastoraal team te Oldenzaal met als speciale taak de zielzorg in De Thij. Op 1 januari 1974 werd hij benoemd tot deservitor van de Emmausparochie te Oldenzaal.

Van 15 maart 1976 tot 1 mei 1976 was hij tevens vicarius oeconomus van de Antoniusparochie te Oldenzaal. Vervolgens werkte hij enkele jaren als pastor van de O.L. Vrouw van de Berg Carmel en Christus’ Verheerlijkingsparochie te Amstelveen. Op 1 september 1990 werd hij benoemd als pastor in Almelo-Zuid met als bijzonder aandachtsgebied de H. Willibrordparochie aldaar. Op 1 februari 1992 werd hij benoemd tot waarnemend pastoor van de H. Antonius Abtparochie te Vriezenveen en de H. Willibrordparochie te Vroomshoop. Op 1 september 1992 werd hij tevens voor de duur van één jaar benoemd tot hoofdverantwoordelijk pastor van de Antonius Abtparochie te Vriezenveen. Deze benoeming werd op 1 september 1993 voor één jaar verlengd. Op 1 september 2001 werd hij eervol ontslagen als pastor van de parochies van Almelo-Zuid.

Moge de Heer hem opnemen in zijn hemelse vrede.

De uitvaart is op woensdag 18 januari om 11.00 uur in de kerk Onze Lieve Vrouw Onbevlekt Ontvangen, Hertmerweg 44 te Zenderen, waarna aansluitend de begrafenis plaatsvindt op het kloosterkerkhof van Zenderen. Na de begrafenis is er gelegenheid tot ontmoeting in restaurant Lutke Hulscher naast de kerk.

Klik hier voor de brief met de kennisgeving van pater J.H.M. Brouns O.Carm, Prior Provinciaal van de Nederlandse Provincie der Karmelieten.