Aartsbisdom > Nieuws > Pater Herman Bruggeman O.Carm. overleden

Pater Herman Bruggeman O.Carm. overleden

Op 30 april 2019 is pater Herman Bruggeman O.Carm. overleden. Hermanus Antonius Bruggeman O.Carm. werd geboren te Haarle op 8 april 1936. Zijn priesterwijding vond plaats op 15 juli 1962. Vanaf 1 september 1971 is hij werkzaam geweest in de zielzorg van het Aartsbisdom Utrecht; eerst als jeugdpastor voor de parochies van Beckum, Bentelo, St. Isidorushoeve en Wegdam en vervolgens vanaf 15 december 1979 tevens als deservitor van de H. Blasiusparochie te Beckum.

Met ingang van 1 januari 1981 werd hij tevens benoemd als deservitor van de Onze Lieve Vrouw van Altijddurende Bijstandparochie te Bentelo. Met ingang van 1 januari 1994 volgde, na een periode werkzaam te zijn geweest binnen de Nederlandse Karmelprovincie te Almelo, zijn benoeming tot pastor in de parochies van Almelo-Zuid, die per 15 augustus 2002 werden samengevoegd tot één nieuwe parochie, welke de naam Elisa kreeg. Met ingang van 1 juni 2005 ging pater Herman Bruggeman met emeritaat.

De Eucharistieviering ten afscheid vindt plaats op dinsdag 7 mei 2019 om 10.30 uur in de parochiekerk van Onze Lieve Vrouw Onbevlekt Ontvangen te Zenderen, Hertmerweg 46. Aansluitend vindt de begrafenis plaats op het kloosterkerkhof aldaar. Daarna is er gelegenheid om elkaar te ontmoeten in Restaurant Lutke Hulscher, Hertmerweg 45A, Zenderen.

Correspondentieadres: Karmelietenklooster, T.a.v. p. Edgar Koning O.Carm., Hertmerweg 46, 7625 RH Zenderen

Klik hier voor de rouwkaart namens de Nederlandse Provincie van de Karmelieten