Aartsbisdom > Nieuws > Pater drs. E.L. van Vilsteren O.Carm. overleden

Pater drs. E.L. van Vilsteren O.Carm. overleden

Het Aartsbisdom Utrecht ontving het bericht dat in de avond van 15 december onverwacht is overleden de zeereerwaarde pater drs. Everardus Lebuinus van Vilsteren, Priester-Karmeliet. Eef van Vilsteren O.Carm. werd geboren op 20 mei 1945 te Boerhaar. Zijn priesterwijding vond plaats op 20 april 1974.

Met ingang van 1 augustus 1982 werd hij benoemd als pastor in het team van het bedrijfspastoraat van het Aartsbisdom Utrecht met als standplaats Hengelo. Met ingang van 1 januari 1999 werd hij benoemd als arbeidspastor ten dienste van de interdekenale dienstverlening van de dekenaten Twente-Noord en Twente-Zuid. Per 1 november 2001 volgde zijn benoeming als pastoor van de Elisaparochie te Almelo-Zuid. Vanaf 1 januari 2012 tot 1 maart 2013 en van 1 januari 2017 tot 1 september 2019 was hij tevens waarnemend pastoor van de parochie Onze Lieve Vrouw Onbevlekt Ontvangen te Zenderen. Met ingang van 21 mei 2020 ging hij met emeritaat.

Op vrijdag 22 december is er om 10.30 een gebedsviering ten afscheid in de Elisakerk, Rembrandtlaan 23 te Almelo. Deze viering is ook te volgen via een livestream op www.kerkdienstgemist.nl. Voorafgaand is er van 9.45 tot 10.15 uur gelegenheid om afscheid te nemen van de overledene en het condoleanceregister te tekenen. ‘s Middags wordt pater Van Vilsteren O.Carm. in kleine kring begraven op het kloosterkerkhof in Boxmeer.

Moge de Heer hem opnemen in zijn hemelse vrede.

Klik hier voor het overlijdensbericht namens de Nederlandse Provincie van de Karmelieten