Aartsbisdom > Nieuws > Pater A.J. Hulshof S.M.A. overleden

Pater A.J. Hulshof S.M.A. overleden

In het Academisch Ziekenhuis te Maastricht is op 20 februari de zeereerwaarde pater Antonius Josephus Hulshof, priester van de Sociëteit voor Afrikaanse Missiën, overleden. Hij werd geboren te Zieuwent op 23 april 1926. Zijn priesterwijding vond plaats op 16 juli 1954. Pater Hulshof S.M.A. was van 1954 tot 1982 als missionaris werkzaam in Ghana.

Na terugkomst in Nederland was hij als pastor werkzaam in de parochie O.L.V. Tenhemelopneming te De Meern. Per 1 januari 1984 werd hij benoemd tot halftime pastor in dienst van de Stichting Ziekenhuisvoorzieningen Oost Achterhoek in het Koningin Beatrixziekenhuis en in het Verpleeghuis Pronsweide te Winterswijk en tot halftime pastor in de H. Jacobusparochie te Winterswijk. Op 1 november 1987 volgde zijn benoeming tot pastor in het samenwerkingsverband Ha-Zie-Ma van de parochies H. Agatha te Harreveld, H. Werenfridus te Zieuwent en O.L.V. van Lourdes te Mariënvelde. Per 1 januari 1992 werd hij eervol ontslagen als pastor van deze parochies om taken binnen zijn congregatie te gaan vervullen.

In het overlijdensbericht dat het Aartsbisdom Utrecht op 25 februari heeft verstuurd, vraagt kardinaal Eijk om pater Hulshof “in uw gebed te gedenken. Moge de Heer zijn dienaar opnemen in zijn heerlijkheid.”

De avondwake vindt plaats op dinsdag 26 februari om 19.00 uur in de kapel van het SMA Missiehuis, Rijksweg 15 te Cadier en Keer. De Eucharistie ten uitvaart wordt gehouden op woensdag 27 februari om 14.00 uur in bovengenoemde kapel. Aansluitend zal de begrafenis plaatsvinden op het missionarissenkerkhof aldaar.
Correspondentieadres: Provincialaat Sociëteit voor Afrikaanse Missiën, Postbus 49, 6267 ZG Cadier en Keer

Lees hier het overlijdensbericht, zoals verstuurd door het provincialaat van de Sociëteit voor Afrikaanse Missiën.