Aartsbisdom > Nieuws > Pastorale School vicariaat Utrecht

Pastorale School vicariaat Utrecht

Bijna twintig mensen uit het vicariaat Utrecht nemen deel aan één of meer avonden die de Pastorale School vanaf 17 september geeft over de sacramenten van genezing. Deze drie avonden vallen binnen de cursus ‘De Zeven Sacramenten van de Kerk’, die ook in de vicariaten Deventer en Arnhem is georganiseerd. Vicaris mgr. Woorts van Utrecht is verheugd over de belangstelling voor deze drie avonden.

Pastoor Martin Los (parochie Licht van Christus) geeft de eerste avond over boete en verzoening (de biecht), emeritus-priester Oscar Swijnenberg de tweede avond over de ziekenzalving. Pastoraal werkster Lidy Langendijk (evenals pastoor Los verbonden aan de parochie Licht van Christus) leidt de derde avond die bedoeld is als toerustingsavond voor vrijwilligers die rond deze sacramenten actief zijn in de parochies, w.o. door zieken- en ouderenbezoek.