Aartsbisdom > Nieuws > Pastoraal werker J.W. Koster (78) overleden

Pastoraal werker J.W. Koster (78) overleden

In verpleeghuis Casa Bonita te Apeldoorn is op 9 december 2010 Johannes Wilhelmus Koster overleden, pastoraal werker van het Aartsbisdom Utrecht. J.W. Koster werd geboren te Lengel (gemeente Bergh) in 1932. In 1981 werd hij als pastoraal werker benoemd in de Bonifatius- en Ludgerparochie te Lichtenvoorde. Met ingang van 1 september 1988 ontving hij de kerkelijke zending om als pastoraal werker werkzaam te zijn in het Streekziekenhuis Koningin Beatrix en het Verpleeghuis Pronsweide te Winterswijk. Hieraan bleef hij verbonden tot augustus 1997.

In het overlijdensbericht dat het Aartsbisdom Utrecht 10 december heeft verstuurd, schrijft aartsbisschop Eijk onder meer: “Sociaal bewogen als hij was, maakte hij de herderlijke zorg van de Grote Herder zichtbaar voor de meest kwetsbaren in de samenleving. Hij was lid van het dekenaal bestuur van het voormalige dekenaat Groenlo. Ook was hij bestuurslid van het mede door hem opgerichte blijf-van-mijn-lijfhuis te Aalten.”

Mgr. Eijk vervolgt: “Tot enkele weken voor zijn overlijden werd hij thuis liefdevol verzorgd door zijn echtgenote Maril. Dat Jan voor altijd mag rusten onder de zorg van de Goede Herder. Gaarne verzoek ik u hem in uw gebed te gedenken.”

De Eucharistie ten Uitvaart wordt gevierd op dinsdag 14 december om 13.30 uur in de St. Bonifatiuskerk, Rapenburgsestraat 21 te Lichtenvoorde. Aansluitend vindt de begrafenis plaats op de R.K. Begraafplaats aan de Kerkhoflaan te Lichtenvoorde.

Lees hier het volledige overlijdensbericht.