Aartsbisdom > Nieuws > Pastoraal Jaarverslag 2010 gepubliceerd

Pastoraal Jaarverslag 2010 gepubliceerd

Het Aartsbisdom Utrecht heeft deze week het Pastoraal Jaarverslag 2010 uitgebracht. Onder het kopje ‘Samen staan we sterker’ schrijft mgr. Hoogenboom in de inleiding dat “het jaar 2010 voor het Aartsbisdom Utrecht grotendeels in het teken stond van de afronding van het proces van parochiesamenvoeging. Eind 2010 waren op enkele na alle nieuwe parochies een feit.” Ook de curie van het aartsbisdom beleefde in 2010 een samenvoeging, zo memoreert mgr. Hoogenboom.

Over de samenvoeging van de bisdomkantoren schrijft mgr. Hoogenboom: “Na een maandenlange verbouwing van Maliebaan 38 en 40 verhuisden de werknemers die op Dijnselburg in Zeist werkzaam waren, in november naar de kantoren in het bisschopshuis aan de Maliebaan in Utrecht. Daarmee zijn alle aartsdiocesane diensten nu bij elkaar gebracht. Zowel het proces van parochiesamenvoeging als het samenbrengen van de aartsdiocesane diensten is een krachtenbundeling gebleken, waarvan we nu reeds de eerste vruchten plukken op parochieel en op diocesaan niveau. Want: samen staan we sterker, waarbij we ons gevoed weten door het in 2008 gepubliceerde pastorale beleidsplan ‘Hoopvol op weg naar een missionaire toekomst’.”

‘Veelbewogen jaar’
“Ook 2010 was voor het Aartsbisdom Utrecht weer een veelbewogen jaar,” stelt mgr. Hoogenboom vast. “Zoals uit het pastoraal jaarverslag van het Aartsbisdom Utrecht over 2010 moge blijken, hebben zowel op diocesaan niveau als op het niveau van de vicariaten en de parochies/PCI-en velen (bestuurders, leden van pastorale teams, vrijwilligers) met veel toewijding en enthousiasme een waardevolle bijdrage geleverd aan de verdere opbouw van de Kerk in onze streken, opdat velen Jezus Christus en zijn Evangelie kennen en Hem en zijn Blijde Boodschap zijn toegewijd, tot zegen van onze wereld. Op voorspraak van de Heilige Willibrord, patroon van ons Aartsbisdom Utrecht, bidden wij dat de Heilige Geest ons allen daarbij tot een Helper en Trooster mag zijn.”

Voor de volledige tekst van het Pastoraal Jaarverslag 2010 klik hier.