Aartsbisdom > Nieuws > Passion: Wereldjongerendag in aartsbisdom

Passion: Wereldjongerendag in aartsbisdom

De jaarlijkse palmzondagmanifestatie ‘Passion’ voor jongeren (16-30 jaar) vindt dit jaar plaats op 28 maart. In de Emmanuelkerk te Zutphen is een programma georganiseerd met een viering, workshops en een vooruitblik op de Wereldjongerendagen in 2011 in Madrid. Ook aartsbisschop Eijk van Utrecht is deze dag van de partij. ‘Passion’ duurt van 10 tot 17 uur, deelname kost slechts € 5 (inclusief lunch).

De afgelopen jaren werd deze dag gehouden in Deventer, dit jaar is voor een nieuwe locatie gekozen: de Emmanuelkerk in Zutphen. Vicaris Pauw voor Jeugd en Jongeren: “We hebben er als organisatie veel zin in en hopen op een goede opkomst. Na een jongerenviering is er een uitgebreid programma (zie onder), met onder meer een inleiding over het thema van de dag en diverse workshops over geld, muziek en diaconie.”

Wereldjongerendagen in Madrid
Eén van de workshops wordt verzorgd door aartsbisschop Eijk, die de hele dag zal bijwonen om met de jongeren van het aartsbisdom kennis te maken. Vicaris Pauw: “Uiteraard kijken we ook vooruit Wereldjongerendagen in Madrid in 2011. Daar hopen we met heel veel jongeren uit het aartsbisdom heen te gaan. Tijdens Passion in Zutphen geven we het ’startschot’ voor de voorbereidingen. Wie naar Madrid wil, mag in Zutphen dus eigenlijk niet ontbreken!”

Het programma:

• 10.00 uur: Ontvangst, inschrijving, koffie
  • 10.45 uur: Welkom, waarna voorbereiding op de viering
  • 11.00 uur: Jongerenviering Palmzondag
  • 12.30 uur: Lunch
  • 13.15 uur: Sing along! – we studeren met z’n allen een lied in dat zal klinken tijdens de afsluitende aanbidding
  • 13.30 uur: Inleiding op het thema: 25ste Wereldjongerendag (2010): “Goede Meester, wat moet ik doen om deel te krijgen aan het eeuwig leven?”(Marcus 10:17) – door Patrick Kuipers
  • 14.00 uur: Workshopleiders ‘promoten’ hun workshop/uitleg
    Er zijn twee workshoprondes van elk 25 minuten: de eerste duurt van 14.15 tot 14.55 uur en de tweede van 15.00 tot 15.40 uur.
    Deelnemers kunnen kiezen uit de volgende workshops:
    – Zin in pop?
    – Kiezen voor (kans)armen
    – Money, money, money
    – ’Wat doe je met je leven?’ (door mgr. Eijk)
  • 15.45 uur: Koffie/thee/limonade
  • 16.00 uur: Next stop: Madrid 2011 (presentatie/reisinfo 26ste Wereldjongerendag 2011)
  • 16.15 uur: Sing along! (II) ter voorbereiding op de aanbidding
  • 16.30 uur: Aanbidding
  • 17.00 uur: Afsluiting

Opgeven kan bij J. Pauw pr., de ’jongerenvicaris’ van het Aartsbisdom Utrecht: Pauw@aartsbisdom.nl

klik hier voor de flyer.