Aartsbisdom > Nieuws > Openlucht Pinksterviering in Wijk bij Duurstede

Openlucht Pinksterviering in Wijk bij Duurstede

Voor het derde jaar op rij organiseren de gezamenlijke kerken van Wijk bij Duurstede op de Markt op Eerste Pinksterdag (zondag 19 mei) een openluchtviering. De afgelopen twee jaar werden deze vieringen op de Markt door ongeveer 600 mensen bezocht. Volgens de organisatie wordt het “een vrolijke dienst waarin voor jong en oud iets te beleven is.”

De viering start om 14 uur en wordt muzikaal opgeluisterd door een koor en een band onder leiding van Tom van Ginkel. “Wat verbindt ons met elkaar in een samenleving waar de crisis tegenstellingen scherper maakt? Bevat het verhaal van Pinksteren over de Geest van Jezus een boodschap voor onze tijd?,” zo verklaart de organisatie de keuze voor het thema ‘Kracht die verbindt’. “Tijdens de Pinksterviering gaan we letterlijk op zoek naar verbinding. We hebben u en jou nodig om daarbij te helpen!”
De openluchtviering is zowel rechtstreeks als achteraf te beluisteren via www.kerkomroep.nl: ‘Grote of St.Janskerk te Wijk bij Duurstede’. De viering is een initiatief van en wordt georganiseerd door leden van de verschillende kerken en geloofsgemeenschappen: Baptistengemeente de Haven Wijk bij Duurstede, Hervormde Gemeenten Wijk bij Duurstede, Nederlangbroek en Overlangbroek, Protestantse Gemeenten Wijk bij Duurstede en Cothen, Rooms-Katholieke Kerk Wijk bij Duurstede en Cothen.

Meer informatie: www.kerkenbijduurstede.nl en www.facebook.com/wijkspinksteren

Foto boven: Ron van Brenk, gemaakt tijdens de viering op 12-6-2011

poster-2013